18 februari 2010

Blommig fredag - Tulpaner igen!

Börjar med en bukett till alla er!



Denna ljuvliga bukett fick jag när jag höll mitt fördrag "Ett år i trädgården" på Trädgårdsföreningen årsmöte.
Visst är den ljuvlig?

Jag satte upp en "fotostudio" för att ta bilden.


Provade lite iso-tal. Det är hur ljuskänsligt fotopappret var, nummera är det hur känslig sensorn i kameran kan vara. Tänk vad enklare det blivit, jag behövde inte byta till olika filmer utan bara vred på en knapp.

Iso 100


Iso 200


Iso 400


Iso 800


Nu vill man kanske bevara buketten mer än på kort så jag har pysslat lite.
Tror det är Bea och Mias Hageliv (Norge) som också gjort detta - dom lyckades bättre än mig - så jag ber om råd om ni läser eller någon annan som kan.
Hur får man vattnet att ser "klart" ut?











Effekten hade blivit större om nu bara solen velat titta fram, tills det får jag använda lampor...



Rekommenderar dig att prova!

Blooming Friday