07 januari 2010

Blommig fredag - Vinterblomster

Stjärnflocka, Astrantia major

Denna är den vanligaste, lite lätt lätt rosa men mest vit. Otriligt vacker i närbild och bra fyllig tillsmaman med röda rosor.

Rudbeckia Rudbeckia sp. Vanlig perenn med gula blommor och brun mitt - dock har dessa visat sig mutera i mitten iblnad som dubbla i mitten eller gå upp som denna avlångt uppåt.


Ni ser väl den framför er?
Jag älskar denna vinter och vill inta att den skall försvinna ännu, endast för min innre syn ser jag växterna hur de kommer att bli, nu njuter jag av moder naturs härliga underverk även om de ligger i vila och bra visar en del av sin skönhet men ack så skön!

Lite färg finns det kvar,



...dock har koltrastarn snart ätigt alla.


När man talar om trollen är dom i farstun...





Blooming Friday