08 oktober 2009

Blommig fredag - Klöver

Blommorna, de där stora och färggranna har vissnat eller frusit i trädgården, nu finna bara minnena kvar...
Men nej, det där är inte sant, titta dig omkring och du finner faktiskt några seglivade.
Jag fann rödklöver och tänkte jag skulle dela med mig om lite fototips vad gäller bla blomster fotograferande.

Här är den i bland allt gräset - mitt i bilden, fast ändå lite åt sidan för att göra bilden något mer levande och intressantare.



Kan göra så att rödklöver framträder tydligare genom att hitta ett ställe där det inte syns så mycket grässtrå
.
Men vad är det där bruna? En vissen rödklöver den bröt jag av...
Bättre?

Det får helt enkelt tycke och smak avgöra.

Än har jag lite knep att prova, ta bilden i motljus.


Eller varför inte "naturell bild"?


Hoppas ni inte fann detta allt för gräs-likt. Besök gärna fler Blooming Friday hos Katarina.


Titta gärna in här på Tisdag, då finns här TrädgårdTema. Ett valt ämne, inom Trädgård och alla som vil får länka till detta ämne, text eller bild, gammalt eller nytt inlägg. Ett litet avslöjande är att framöver kommer det bla handla om trädgårdsböcker och fröbytar lista, välkomna!



Vi ses på Tisdag!