17 december 2009

Blommig fredag - Amarylis "Gardnius"

Blomming Friday hos Katarina tar idag Amarylis vilket jag tänker hänga på!

Vi börjar med en lite gaphals, ser ni vad det är? Ja, den där lilla återkommer vi snart till.




Mitt absoluta bästa Amarylis köp i år är...
Amarylis sort "Gardinus" kostade 150 kr för två färdiga!


Ni ser väl även den mörk mörk röda amarylisen som står lite längre bort i fönstret?

Jag har även varit duktig på att själv göra julgrupper i år. Här har vi en


Men oj då, hann Hysinten blomma ut innan jag fick in kortet i datorn, och vad det det där som ser ut som små sten på långt håll?


Där har vi ju gaphalsarna - så det var solrosfrön, a ha! Därför att nu tänkte jag
- eftersom jag har sol i sinne
vill jag även ha sol inne!

Kära underbar läsare,
GOD JUL
och
GOTT NYTT ÅR!