21 december 2009

God Jul - Merry Christmas

In the end of the post you will find it in English.

Trädgårds Tema tar lite jullov och vi ses här igen efter nyår!
Mia med tre bloggar, bild, växter och Hem VANN boken "Engelska trädgårdar".
Karin med bloggen Livsluft - tröstpris.
Annika Christensen med bloggen Naturliga ting - tröstpris.




Vilken underbar moder natur vi har - allt som den skänker oss. Tänk förr dekorerade man sina julgrannar med det naturen gav. Kottar , äpple och andra bär. Nu finns mycket färdigt att köpa men härligt är att man själv fortfarande kan skörda i sin trädgård. Annika Christensen
- skickar ett julkort där hon visar att hon skördar grönkål i sin trädgård.

De första person jag fann inom bloggvärlden med trädgårdsintresse var Lotta, med Lottas Trädgård, då fanns hon på TB men nu har hon även en tvilling blogHÄR! Lottas var den person som rekommenderade mig till "killarna i Stockholm" som sköter sajten minkurs.se där jag har min Trädgårdskurs - året ut har jag ett fantastiskt erbjudande bara 199 kr! Tack Lotta för du trodde på mig!

Tack kära läsare av denna blog för att DU tittar in till min blog då och då.
Ibland tar jobb och familj över min tid och jag hinner inte besöka alla som skriver kommentarer men du skall veta att jag verkligen uppskattar att du tittar förbi.

Jag hoppas att du får den jul du önskar och att det finns mycket kärlek i luften kring dig/er.

God Jul och Gott Nytt ÅR!!!
/MB, Maria Berg




Ps. Vi ses när min trädgård tinat upp och då har jag förhoppningsvis lite vykort till försäljning.


This lines are from Arjia.
Nature gives us more splendour than anyone could wish for.
I remember the days of the Christmas tree being decorated with apples, berries and nuts and home-made fudge wrapped in white tissue paper and coloured cellophane with the ends fringed and nothing bought at all except some heavy silver lametta and candles of course.

I hope the candles will burna for all of you, all arounde the world for 2010

I have meet a lot of wounderful friends all over the world throught Blooming Friday hosted by Katarina here in Sweden and and the hole team hosting Todays Flower.

Thank you for stopping by my blog from time to time - it really makes me happy. Some time work and family take all my time and there is no time to visit you - but I want you to know that you comment makes me smile. It is good to know that a few out there like to look at my photos and read my lines.

I wish you a Merry and peaceful Christmas and let the new year bring lots of happiness and love to your life.

Merry Christamas and a Happy new Year,
MB, Maria Berg - Sweden

I am sending flowers from my garden and hope to see you all next year.

Ps. Hoppfully I will have some postcard for sale.