10 maj 2010

Trädgårdstema 38 - Lila

Bollviva,
underbar kontrast med den gula påsklijan- tänk att några få påskliljor ännu står.


Hyasint,
den som spar han har denna kommer från en av mina många julgruper som jag fick för att par år sedan.


MckLinky ville sig inte denna vecka så titta gärna i kommentarer, så vet ni andra också som visar lila.


Hoppas vi ses på Wapnö, Trädgårds- och Bostadsmässa, nu till helgen!

Vad har du får lila i din trädgård?

Nästa veckas tema "Intressant i trädgården" - jag kommer att dela med mig av fynd från trädgårdsmässan, du har kankse fynd från en annan eller samma trädgårdsmässa/besök!



Vill bara nämna igen.
Katarina med Blooming Friday, har valt att ta en paus i detta och jag har frågat om jag får ta över. Därför tänkte jag ha Blommig Tisdag här på Trädgårds Temat - då kan DU välja ett följa ett tema jag presenterar eller så visar du något annat blommigt.