31 maj 2010

Trädgårdstema 39 - Intressant i trädgården

Oj, jag glömde schema lägga förra tisdagen, jag har varit bortrest med familjen. Men nu tar jag nya tag och skriver.

Vildsvin, nja kanske man inte vill ha in dom i trädgården med undantag om du ser ut så här;
min favorit jag fann på mässan här i Halmstad för några veckor sedan.



Sedan fanns där massa mat och sylt (var tvungen att åka hem och binda upp hallonen och se till vinbärsbuskarna så att min sylt/saft också blir så där go´).



Träffade många härliga bloggare, som Jenny (se bilden) och @nemone. I bakgrunden här är en man med hatt, han var förälskad i pelargoner och vi började samspråka visade sig att han hade intresse av tropiska medicinalväxter så jag fick ta med mitt examens arbetet, jag gjort i Indien. Jätte spännande att det faktiskt var en man som visste vad det var för växter jag plockat med medicinmännen där i Indien!




Titta både hos AnnamA och Knatten så får ni se mer om den mässan.

Träffade även på HelenJ en kvinna med härliga ambitioner och massor med jobb!



Nästa veckas tema - gul!



Jag ha Blommig Tisdag här på Trädgårds Temat - då kan DU välja ett följa ett tema jag presenterar eller så visar du något annat blommigt.