27 augusti 2010

Trädgårdsresa 11 - Blå trädet

Denna stigen lockade oss längre in i trädgården och i bakgrunden skymtar det som givit upp till namnet på inlägget.

"Mer vild än tam - en rofylld trädgård att njuta och överraskas av" står att läsa hos Trädgårds Riket



Ett gammalt fruktträd hade inte velat leva längre men istället för att såga ner det målades det blått och en gul clematis planterades så snart kommer det att vaja av Sveriges färger istället.

För att följa upp det blå temat hade de även placerat ut en blå trästege och en blå stol - härliga färgklickar i trädgården.

Gången åt andra hållet leder till terrakotta krukor med pelargoner, och se vad skådar mitt norra öga en "SINGER". Jag som inte alls tycker om att sy älskar att se dessa gammal symaskiner stå som prydnad i trädgården. Ett sådant måste jag bara skaffa mig!

En gammal trätunna fångade upp regnvattent.

.
Sinnrik konstruktion att få ut vattnet från stupröret.


Evas make, Kjell bjöd oss att mumsade på saft och kladdkaka. Jag njöt av buketten med Zinnor på bordet.


Kjells del av trädgården var bla broccolin men när jag kom till denna ljuva böna, fick jag fråga Eva.

Störpurpurböna, Casse Viotte" köpt via Impeta. Tack kära Eva för att jag fick några med mig hem!

Eva håller även i pilflätningskurser så befinner du dig i närheten av Hässleholm!

FLÄTA PIL TILL TRÄDGÅRDEN
I april och maj brukar Eva ha kurser i samarbete med Lillöpil. Du tar med dej fikakorg, och sekatör. Efter en härlig dag med trötta fingrar tar du hem dina egentillverkade grejer. Kom ihåg - takräcke eller stor bil… Anmäl dej till eva.p på HYPERLINK "mailto:slojdtanke@telia.com" slojdtanke@telia.com 0734- 222 376

Blooming Tuesday
Trädgårds Riket

Här skålar vi för Eva Perssons Trädgård och tackar för att vi fick besöka den!