07 oktober 2010

Trädgårdresa 16 - Flädergården i Vinslöv

I have a translation buttom on the right or just have a look at the photo.

Pelagonerna hemvist - deras paradis på jorden och givitvis ditt paradis om du tillhör Pelagonsällskapet!

Sveriges mest använda blomma, väljer jag att visa påBlomming Friday hos Katarina.



Här finns sticklingar av alla möjliga pelagoner, och jag kom på att av min "tetera" pelagon kan jag bli förmögen OM jag vårdar den ömt, för en lite liten stickling av den kostade över 100 kr.

Skåda dess prakt.







Det är inte lätt att bestämma sig vad man vill ha.


Varför inte gå på bladen?


Ååå tycker du inte om "pellisar" behöver du inte gå därifrån lottlös - köp lite hemsaftat och syltat.


Dessu
tom packererar dom det fantastisk häligt som present!


Här finner du detta underbara café och gårdsbutik precis bredvid pelagonerna!
Flädergården i Vinslöv


Fläder Recept.
FLÄDERBLOMSFROMAGE.
3 Ägg
3/4 dl Socker
5 blad Gelantin
3 dl Vispgrädde
1 1/2 dl Fläderblomssaft
Blötlägg gelantinbladen i kallt vatten ca 5 min.
Vispa grädden. Vispa ägg och socker vitt och tillsätt
Fläderblomssaften. Krama vattnet ur gelantinbladen och
smält dem i en kastrull på svag värme. Låt svalna lite och rör
därefter ner i äggsmeten. Vänd därefter försiktigt ner den
vispade grädden. Ställ i kyl minst 4 timmar.



Ställe att köpa pelagoner från!

Finding beauty