15 oktober 2010

Trädgårdsresa 17 - Charmig liten plantskola

En liten privatägad plantskola/affär - super charmig!
Ligger i närheten av Svalöv.

Det jag visar är från VINBÄRSGÅRDEN i VÄ- ligger bara ett par km utanför Kristianstad.
Blå figuren i bakgrunden är Ninne!. Som kan intyga att det är verkligen en riktigt mysig liten trädgård- o så säljer de plantor billigt. Jan o Britt är ena hejare på fina växte. Tack Ninne!!!

Väljer att visa dessa två översta bilder i det norska tematHimelsk!
Hade byggt upp med cirklar runt om och växter i olika sektioner - vacker för ögat även på vintern.


Här står den trevliga ägaren, tyvärr har jag tappat bort namanet på honom. Kanske någon av er som ser detta kan hjälpa mig.


Med mig hem hade jag en bronsfänkål och så en akleja som var vit och ljusblå. Men jag köpte även den dubbla tjärblomstern och den har i år blommat här också med den gula irisen - om det är någon som vill ha frö från den gula irisen har jag samlat det och skickar gärna en liten fröpåse till er, om ni säger till.


När vi var där fick vi även smitta förbi och komma in och titta i den privata trädgården - vilket paradis!




Dessa lupiner skulle jag också vilja ha i min trädgård.


Har ni något smultonställe ni varit på i år?