25 oktober 2010

Trädgårds Tema nr 60 - Höstfärger



Outdoor at A southern day dreamer well this is how it look a few day ago, now we aslo have hade hail.



Aronian formligen brinner i sin höstskrud. Bären färgar lika bra som blåbär och saften jag gjorde på dem blev allt lite besk.

Aronian literally burning in their autumn colors. The fruit color as well as blueberry juice and I did on them was all a little bitter.



Även om det är gult som dominerar så finns det en gnutta grönt kvar.
Visste du att man kan tvätta med hjälp av björklöv? HÄR kan du läsa mer om det och även björksopp!

Although it is yellow, which dominates, there is a hint of green left.
Did you know that you can wash with the help of birch? HERE You can read more about it and even birch mushroom!



Missminer jag mig inte helt är deta en speciellrönn.
This is rowan?


Min helt klara favoirt är benvedens frukter - helt unerbar färgkombinationer!
My completely clear favoirt is Euonymus fruit - quite unerbar color combinations!





Jag ha Blommig Tisdag här på Trädgårds Temat - då kan DU välja ett följa ett tema jag presenterar eller så visar du något annat blommigt.

Nästa veckas tema "Grindar". Hur ser din ingång ut eller in i din trädgård? Finns det en lite grind på baksidan eller en stor pampig på framsidan? Eller bara en liten liten in till växthuset? Finns inge hos dig, knakse du sett och fotat en du vill ha.

I have Flowery Tuesday here at the garden theme - then you can choose to follow a theme, I present or show any other flower.

Next week's theme "Gates". What is your input or out in your garden? Is there a little gate on the back or a large grand on the front? Or just a little small in the greenhouse? Are lodge with you, knakse you seen and photographed one you want.