11 december 2009

Blommig fredag - Guatemala

Idag uppmuntar oss Katarina att drömma oss bort med våra Blooming Friday.

Här finner min min då blivande man, i Guatemala stående framför en "liten" Agave.


Jag hade känt Henrik i ett par månader, sedan blev vi tillsammans och ytterligare 4 månader senare var vi förlovade. Jag träffade hans kompis Peter(jobbat bla som FN hjälpare i Guatemala) och hans fru Juana. Hon hade bott i Sverige i två år och skulle för första gången åkta tillbaka till sin familj i Guatemal och där vi första mötet frågar hon med utstäckta armar om även jag vill följa med.

Här är Juana med förberedandet av middagen, lite socker behöver man och då fram med "lilla" kniven och skär upp sockret!

Det var en fantastisk resa att få följa med henne hem.
Vi umgås fortfrande och det är bara några veckor sedan vi träffades sist, dock var det här hemma och inte i Guatemala.
Där var mina blommiga drömmar- jisses vad härliga blommor där fanns att fota.

Fler drömmar har blivit verklighet,
ALLA 365 TEMANA - jag lottar därför ut en naturbild! Tryck på länken så förstår du vad jag menar.