07 december 2009

Trädgårds Tema nr 16 - Djuren ute, vintertid

Välkommen till Trädgårds Tema, TT!
Avsnitt 16. Djuren ute - vintertid

Mer info. om TT hittar ni genom att trycka på bilden till höger (står även hur man länkar).


Rådjuren är fantastisk vackra djur men det är inte alla som vill ha dem i trädgården medan andra lägger ut mat till den.
Jag bor i utkanten av en by med ca 2000 invänare och här har vi haft både älg och rådjur som springer på gatan - härligt, då jag ännu bara sätt dem och inte sett någon skada i trädgården.

Både en groda och en igelgott har jag räddat från vägen och satt in i trädgården där jag har en stor hög med ris lifgagnde hoppas den sover gott där nu.

Annika Christensen med bloggen Naturliga Ting har i inlägget som det länkar till varit mån om de små djuren i naturen.

Själv har jag också satt ut lite för fåglarna.


Titta där är en,


... undra om den bara vill äta eller bo i huset också?

På sommaren lägger man i en platta i botten öppnar en lucka och så har man en fågelholk. Köpt på Överskottlagret för 99 kr.

Lite annorlunda fågelmatare hittar du HÄR


Tänkte lotta ut en bok "Engelska trädgårdar" av Ulla som en julklapp.
Precis som hos andra får ni en lott om ni kommentarer detta inlägg, två om ni länkar.
Utlottningen pågår fram till och med Julafton.




Hur har du gjort eller kommer att göra fär de små trevliga djuren i din trädgård? Skriv, rita eller visa foto på din blogg kom sedan hit och länka.




Ps. Vill bara nämna att jag har julerbjudande på min trädgårdskurs, 199kr istället för 349kr (se bild och länk till höger)