26 november 2009

Blommig fredag - Utmärkelser

Precis som min trädgård tillför mig livsglädje gör även ni, mina bloggläsare det därför bestämde jag mig för att ge er en egengjord award - för att belysa den värme och glädje ni sprider hämtade jag ett foto från i sommras jag vill skicka till er.



Katarina som håller i denna utmaningen, Blomming Fredag. Tack för denna trevliga utmaning, får min helg att börja blomma redan på fredagen. Du är en härligt god tjej och jag vill tacka för att du öppnade både din trädgård och en varm altan när jag tittade in med hela familjen. Jag ska vårda den dubbla vita aklejan och tänka på dig när jag ser den. Tänker ofta på att det tagit 4 år för dina buskar att växa upp och då undrar jag hur det ser ut i min trädgård om ytterligare 2 år... har en massa buskar.

Lotta med Lottas Trädgård. Du är en lugn, underbar härligt männiksa som tror på mig - du får mig att växa. Du var den som först välkommnade mig till bloggvärlden och sedan stärkt mitt självförtroende med både att får beskära ditt äppelträd men även att du hjälpte mig att starta min trädgårdskurs - TACK!
Hon har även mer och mer tagit upp fotogafering som sitt intresse och börja fota tokiga saker som även jag gör - gör ett besök hos henne och beskåda att ett foto av nedfallna äpple kan bli ett konstverk!

Karin med bloggen Livsluft. Vi träffades genom bloggen. Ett av hennes inlägg var en bild på en stay av människor stående i Helsningborg som var påklädda/påsydda riktiga underkläder! Där med det inlägget om de so mestan inte hade en tråd på kroppen, hittade jag tråden och har sedan utvecklat en härlig dialog mellan oss.
Du är go, Karin! En grå och mulen dag, spred du glädje bara genom en enkel fråga på en kommentar här hos mig om att fråga hur jag mådde, tänk vad en sådan en kel fråga kan sprida ljus och glädje. TACK

Bea En kvinna med båda fötterna på jorden. Som finns där liksom en trygghet, med sina jordnära inlägg. Tack!

Ida En funnen vän med kameran i högsta hugg och även hon omgiven av bara döttrar. Här har jag på sätt och vis hittat en tvillingblogg som är lite av allt jag är och ändå annorlunda och utvecklande för mig.

Kadermo En spännade person som kan skriva både spegelvänt och rättvänt på samma gång - hur funkar det? Ta en tittHÄR
Hon tyker om att blogga men sitter gärna på en stubbe i skogen med ett lekikon i famanen. Tack kära du för kommnetare hos mig.


Mona En härlig dam som är lika aktiv med kameran som mig. Tack för att du ger min inspirsation och ser på det olika tema på likande sätt som mig fast ändå annolunda. Detta ger mig ider som jag tittar på och tar in.

LairamaBlev så otroligt glad av att titta in på hennes blogg och hon har inlägg emellan åt med punkter med 5 positiva saker som händer runt henne just då.
Tänk det skulle vi alla behöva skriva var och varandan dag, då hade världen sett annorlunda ut.


Vill nämna två till som jag nyligen träffat,
Anne-Lie
och Eva LinneaEva Linnea hoppas vi ses mer framöver!

Alla är inte nämda och därför inga glömda!
Tack alla ni som tittar in - hinner tyvärr inte alltid med att svar på era kommentarer.

För att lysa upp i höstmörket skulle det glädja mig om ni vill sprida vidare denna award till andra bloggare som ni tycker om. Delad glädje är dubbel glädje.


Jag LOTTAR UT EN GRATIS KURS till alla som anmäler sig till kursen innan 30 December 2009 - en perfekt julklapp för någon som "Blivit med Trädgård" eller precis fått upp ögonen för trädgården.
Bli med Trädgård


KURS - http://www.minkurs.se/blimedtradgard/
En internet baserad trädgårds kurs, hur funkar det?
Ta en titt, på Kursupplägg och Kursplanen!

Önskar er en trevlig och härlig första advent!

Ps. Vill se se vad som ännu blommar i min trädgård ta en titt HÄR!