23 november 2009

Trädgårds Tema 14 - Höst pyssel

Välkommen till Trädgårds Tema, TT!
Avsnitt 14. Höst Pyssel

Nu mörknar det snabbt på kvällaran och jag vill sitta inne och mysa. Det är härligt att värma lite glögg (smakade chilickolad glögg i år - rekomenderas varmt!) och ta fram något pyssel att göra.
Vad pysslar ni med? Vill dock att det skall ha trädgårds anknytning, torkade växter, granris, frukter, frön, nötter...ja kanske någon har odlat lite kaffe...

Mer info. om TT hittar ni genom att trycka på bilden till höger (står även hur man länkar).



En kär vän som jag träffat genom bloggandet är Trädgårdsfotografen
Annika Christenson med bloggen Naturliga Ting, där ni ett härligt pyssel med just torkade äpplen.

Min svägerska dörr mottog oss häromdagen med denna underbara krans.




Hos Jenny med Mitt gröna hjärta hittar ni ett fint rött hemgjort hjärta.


Jag LOTTAR UT EN GRATIS KURS till alla som anmäler sig till kursen innan 31 December 2009 - en perfekt julklapp för någon som "Blivit med Trädgård" eller precis fått upp ögonen för trädgården.

KURS - http://www.minkurs.se/blimedtradgard/ Bli med Trädgård
En internet baserad trädgårds kurs, hur funkar det?
Ta en titt, på Kursupplägg och Kursplanen!


Vad finns det för pyssel du vill visa upp eller skriva om som har anknytning till Trädgården?
Skriv en rad och länka sedan här.