09 november 2009

Trädgårds Tema 12 - Löv

Välkommen till Trädgårds Tema, TT!
Avsnitt 12. Löv
Hösten börjar gå mott sitt slut men nere i södra Sverige är de ännu lite löv som kan krattas ihop och när jag hoppade runt hos ner hittade jag denna sida. Karin med POTAGER OCH MER

Mer info. om TT hittar ni genom att trycka på bilden till höger (står även hur man länkar).


Vad för löv har ni? Gröna från i sommras, höstfärgade som ni fångade på kort, eller kanske rent av har ni en tavla inne med torkade löv.
Jag söker löv idag på denna trädgårdsutmaning, leta i arkiven eller se om det sitter ett ensamt kvar någonstans.
Berätta gärna någon historna kring löv eller om ni vet namnet på lövet.


Det var två träd, med engelskt ursprung,
som stod tätt lutade mot varandra.

- " Do you löv me?"
- " Näver".



Lisas Chaos som även håller i fotoutmaningen Marco Monday visar härliga färger på höstlöv.

Älskar kontraster med levande/ dött och mörkt /ljust.






Nä, men titta vad som dök upp när jag krattade mina löv...