06 augusti 2010

Trädgårdsresa 8 - Tulpanfrossa i Halmstad

På besök i denna trädgård i Halmstad hade jag vid första kontakten fått med mina svärföräldrar och när vi kliver in genom dörren visar det sig att dom känner paret i huset. Vilket samman träffande!
Kontakt uppstod och när hennes tulpaner stod i full blom fick jag ett mail - nu blommar det massor kom gärna och fotografera!

Kameran i högsta hugg och här får ni så här i början på August en liten tillbaka bilick hur det var i april, när nu all snön hade smält.
______________________________________________


On the visit to this garden in Halmstad, I had at first been in touch with my parents in law and when we walk through the door, it turns out that they know the couple in the house. What a COINCIDENCE!
Contact occurred and when her tulips were in full bloom, I received an email - now it blooms a lot please come and shoot!

The camera at the ready, and here you get that at the beginning of August to look back, what it was like in April, after all the snow had melted.







Den här kombinationen tyckte jag var helt underbar. Har inte sett vita guldvivor för och inte den vita julrosen som är i bakgrunden heller. Har du?


Hade jag inte vetat bättre hade jag tortt att det var en pion men dessa stod bara i knopp och en liten vissen tulpan stack upp mitt i!


Dammen var redan full av liv och sedan dess har det både varit ankor, paddor och massor med småfåglar.


Men ack vad snabbt tulpaner blommar över och några hade redan börjat vandra den vägen.




Väl möt Marianne, och vi ses igen!


Ps. Hoppas din man har återhämtat sig helt.

http://msgreenthumbjean.blogspot.com/ - Blooming Tuesday