16 juli 2010

Trädgårdsresa 5 - Norr om Laholm

Kära läsare, förra veckan var jag själv på resande fot och fick inte in ett inlägg i tid men nu är jag åter framför datorn igen.

Framöver kommer jag att blanda besök i både privata och offentliga trädgårdar - först ut är en "Göte och Maj-Britt" norr om Laholm"


Blommor i överflöd 6000-8000 sommarplantor hade dom visst drivit ut från frö.



- En gammal flaggstång kan väl inte bara bli liggande, bäst jag sågar till den och bygger lite med den, sa Göte och vips var den 3 fina blommkrukor på höjden!


- Oj oj, hur skall jag komma åt och putsa fönster och vattna blomlådor, sa Maj-Britt. Och vips hade Göte gjort en "Bonsej" av enen/thulja /cypress!



Undra om det är han...


eller hon? Som står för trädgården.


Hon hade i alla fall en nygammal passion att ha kaktusar.



Tack för att nu öppnade er trädgård för oss och jag har ett litet, gulgrönt gräs med mig hem som minne.

Ps. Det finns fler plantor nästa år hälsar dem och då skall jag var där först för det där gräset med rött i toppen vill jag ha!


Today flowers