05 juli 2010

Trädgårdstema 44 - "Sommarblommor"

För mig är Lupiner och prästkragar sommarblommor.



Fast sedan finns det all "sommarblommor" att köpa i handeln som är ett åriga.
Själv odlade jag upp, Zinna (som jag fått från Rubens Rabatter) och Rosenskära som kommer från Anna - Rosor är livet.
Och så har jag mina trogna tagetes som är gul och röda som varit med mig i mer än 10 år!

Den mest tacksam sommarblomman som är perenn som blommor hela sommaren är många sorter av näva Geranium


Vad har du för sommarblommor?
Har du odlat upp dem själv? Fått dem av någon speceil eller köpt dem i någon affär? Av nyfiken het kan det var intressant att veta var du köp dem och vad de kostade.


Nästa veckas tema "Vanliga blommor"!
Finns dom över hela Sverige eller är dom bara vanliga hos dig?



Jag ha Blommig Tisdag här på Trädgårds Temat - då kan DU välja ett följa ett tema jag presenterar eller så visar du något annat blommigt.