23 juli 2010

Trädgårdsresa 6 - "Afternoon tea"

Är vi måne i England?
Växthusen med tegel ner till...


... tea and scons with strawberry jam...


... lots og hats and lots of people!



Nej inte behöver man åka långt som till England utan sväng in i Haverdal, längs kustvägen norr om Halmstad och leta efter denna förtjusande dam.


Vänta lite så skall jag ropa på henne.
- Inger Edling, titta hit är du snäll.



- Vilken underbart hatt, sa jag.
- Tackar, den har jag gjort själv men det är allt lite vassa kanter här och där.


Denna dam fann även ett gult hallon som slank in i munnen efter ett positivt svar från Inger.

Måste ju bara lukta och känna på dessa alla underbara rosor i långa rabatter som kantades av lavendel.


Färger...


...dofter = underbart!'



Besöket var hos ordförande för Halmstads Trädgårdsförening, bara titta på deras hemsida, bli medlem eller bara kolla in programmet!

Önskar jag kunde ta denna tavla med mig hem.



Efter denna härliga upplevelse måst man nog ta sig liten vila och hos Bonnie in Minestota hittade jag Säng i trädgården