30 juli 2010

Trädgårdsresa 7 - Haven

Vi for genom det Skånska landskapet och hamnade i "Heaven, nej jag menar Haven" (Haven betyder trädgård på danska)



Vi hamnade här;

Hade vi åter kommit till Medelhavet eller?

HAVEN ligger i östra utkanten av Gärsnäs ca 1 mil väster om Simrishamn. Kommer du från Simrishamn på väg nr 11 hittar du Haven på höger sida precis vid infarten till Gärsnäs. Kommer du väster ifrån passerar du vid utfarten från Gärsnäs en Preem mack på höger sida och strax därefter ligger Haven på vänster sida Haven

Ute och...

(Jag har en viss förkärlek för runda fönster)

...inne.

Ett härlig ställe där jag kände viss lycka tyvärr missade jag,

förläsningen den 14 juli,

HUR VIKTIGT ÄR DET ATT VARA LYCKLIG?
Vad är lycka? Vad gör oss lyckliga? Hur viktigt är det att vara lycklig?
Lycka är inte samma sak som tillfällig glädje och framgång och skönhet är ingen garanti för lycka. Är det kanske förmånen att få ingå i ett socialt sammanhang, att ha goda relationer och ett arbete inriktat på att förbättra samhället och andra människors livsbetingelser som ger meningsfullhet åt våra egna liv – och därmed lycka?



Men ta ni en titt på Haven,
FÖRELÄSNINGARNA BÖRJAR KL 19.00
Entré 100:-

Förbeställ i god tid. Begränsat antal platser.

Buffé 80:-
Buffén serveras från kl 18.00
Buffé endast förbeställningar, via telefon eller i butiken, senast 1 vecka i förväg.



Den här hade jag velat ha med mig hem, passar perfekt då min man vid vissa tillfälle behöver se åt var sitt håll...


Vissa försjunk i sort lister,


Självsmyggtittade jag in genom fönster,



Läs vad en annan besökare såg och upplevde,
Haven - Lilla blå, hos Karin.

Själv har jag kvar lite av lavndeldoften i mitt sinne.






















______________________________________________________________